VALLÈS DRAC TRAIL

Punts de pas:
Terrassa - Matadepera - Vall d'Horta - Mura - Terrassa

Descripció de la ruta

Vallès Drac Trail  de 48 km i +2200 m de desnivell positiu, ha estat dissenyada en un 70% per corriols amb l’objectiu de donar a conèixer els espectaculars paisatges del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.

Data: 19/02/2017

Hora de sortida: 8:00h

​Lloc: Parc de les Nacions Unides (Terrassa) , al costat de la B-40

Hora recollida dorsals:
Divendres 17 tarda de 18 a 20h
Dissabte 18 de 11 a 13 h i de 17 a 20 h.
a DECATHLON Terrassa (Avda. Textil, s/n)  Imprescindible presentar DNI i llicència si s'està federat
Diumenge 19 de 7 a 7:45 h. a la sortida

Temps per realitzar la cursa: 10 h

Tall horari: Mura a les 4,5 h. de cursa -  Meta a les 18:00

Places disponibles: 400

Trofeus: Als 3 primers masculins i femenins de categoria absoluta i categories per edats

Avituallaments: 8

Inscripcions presencials:
  • Esports Kñera - c/Voluntaris Olímpics, 75   Terrassa
  • DECATHLON TERRASSA (secció running) - Avda. Textil s/n Terrassa
  • Centre Excursionista Terrassa (exclusiu per socis de l'entitat)

Bosses (novetat):

Els participants de la Vallès Drac Trail que ho desitgin, se’ls facilitarà un dorsal petit extra per lligar a una bossa que l’organització li deixarà a meitat de cursa (km. 25 Mura) Les bosses dels participants que hagin passat per aquest punt podran seran retornades fins les 14 h. a l’arribada.

El Centre Excursionista de Terrassa, tot i vetllar-ne, no respon del contingut d’aquestes bosses.

Abandonaments:

L’organització no garanteix l’evacuació immediata dels participants que abandonin en qualsevol punt del recorregut donada la dificultat d’accessibilitat. Si que procurarà pel seu retorn al Parc de les Nacions Unides de Terrassa mitjançant una furgoneta que traslladarà els corredors que ho demanin fins l’arribada. Donat que el vehicle no pot accedir a bona part del recorregut els corredors no accidentats que abandonin hauran doncs de baixar caminant en alguns casos fins als punts següents de recollida previstos i esperar que se’ls evacui, sempre amb previ avís a l’organització (no es garanteix el retorn immediat):

- CTRA. CASTELLAR A ST. LLORENÇ SAVALL:
Àrea de Les Arenes / Revolt Fondo de la Vall de Mur / Vall d’Horta
- CTRA. TERRASSA A TALAMANCA
Trencall Sant Lleïr/La Vall / Alzina del Sal•lari / La Barata / urb.Les Pedritxes / Can Roure
- MURA
- PARC AUDIOVISUAL

Horari lliurament de trofeus:

VALLÈS DRAC TRAIL -    17:00 h.

Es tracta d'una volta completa al massís, des d’on s'obté una perspectiva 360 º molt aèria dels cims de la Mola i el Montcau, a més de vistes impressionants a Montserrat, el Montseny i els Pirineus. El punt intermig és Mura, un municipi amb encant d’essència medieval.

El recorregut posa l'èmfasi en la descoberta dels paisatges del Parc Natural.

L’inici del recorregut té lloc al parc de les Nacions Unides de Terrassa, amb vistes al cim de la Mola que ens comença a mostrar el que ens espera.

Un cop abandonat aquest punt, es continua pels Plans del Bonaire, passant pel Club Egara, per enfilar uns corriols, en direcció a la rotonda de l’entrada de Matadepera.

Creuem Matadepera fins travessar el Camí dels Monjos al Torrent del Salt on agafarem trams alternats per pista o corriol que passant prop del Pujol, la Font de la Tartana i Can Torres, ens portaran fins la capçalera del Torrent del Sot de la Carda.
Avituallament 1

D’aquí baixarem al fons d'aquest Sot amb vistes magnífiques de les Castellasses, per travessar la Carena de l'Illa, les rieres de Matalonga i Santa Agnès, per acabar assolint la Vall de Mur i el seu majestuós Pi de les 4 Besses.
Avituallament 2

Continuarem en direcció a la Vall d'Horta per camins i pistes amb vistes sobre cingles que cauen pel vessant est de la carena cimera entre La Mola i El Montcau, passant per sota Roca Mur, formació rocallosa que ens recorda una màquina de tren i contemplant a la distància indrets singulars com Les Fogueroses, els Emprius i l'impressionant cim on s'ubica el Castell de Pera
Avituallament 3

Arribats al Marquet de les Roques , hem d’agafar forces perquè ens enfrontarem a un tram de pujada considerable, la Canal del Llor. Assolirem el Collet del Llor i d’aquí amb tendència descendent, arribarem a la carretera de Navarcles, sense trepìtjar-la, continuarem la baixada fins la casa de la Vall. D’aquí un camí ens durà fins el punt, on hem d’atravessar la carretera BV 1221 i des d’aquí ens plantarem a un altre indret preciós , Sant Lleïr. Passarem pel costat del mas i un ràpid descens ens durà fins a Mura.
Avituallament 4

La travessa del poble és magnifica i ens convidarà a tornar-hi un altre dia per visitar-lo.Des de Mura, enfilem un tram de pujada molt factible, però una mica llarg, que ens portarà que ens portarà per la zona del Puig de la Balma, continuant per sota les vessants dels cimets de Puigbò i Puig Andreu i per sobre les Coves de Mura fins assolir la carena que ens portarà a cotes properes als 1.000 metres d'alçada, a les proximitats de la Coma de'n Vila.
Avituallament 5

Seguim per roquissars fins a Coll de Boix on retrobem la carena de l'Obac, per seguir-la una estona i desviar-nos després cap al Coll de Tanca. Continuem per corriols frondosos que ens porten a la font de la Teula i la Balma de la Porquerissa, per assolir fàcilment el coll de Tres Creus
Avituallament 6

Retornats a la carena principal, deixem a l'esquerra l'impressionant serra de Castellsapera i a la dreta unes vistes magnífiques del Paller de Tot l'Any i Montserrat. Arribats a Collet Estret, ens desviem cap al Turó de a Carlina.  Un cop dalt farem un gran descens fins a Coll de la Riba
Avituallament 7.

Del coll afrontem l’últim tram de pujada seriós, fins El Turó de les Foradades i la Moleta, per baixar tot seguit fins al collet de Can Roure,
Avituallament 8

D’aquí un trepidant descens ens portarà fins a la ciutat del cinema i als plans del Bonaire on ja veiem la línea d’arribada.

La ruta discorre per terreny tècnic, de roca amb còdols i pedra solta i constants canvis de desnivell.

El parc, un entorn fràgil a preservar

Vallès Drac Race se suma a potenciar les mesures per evitar danyar l'entorn i guardar el màxim respecte envers la flora, la fauna, el manteniment dels camins i les propietats privades. La ruta s'ha dissenyat d'acord amb la Normativa d'Ús del Parc Natural i en consens amb els seus gestors, així com amb el vist i plau dels propietaris de les finques forestals de propietat privada.